Svar på tal!


Nyfiken/förvirrad cheeeyy :)
om And by the way, I'm wearing the smile you gave me:
Skulle inte du gå fordons och bli lackerare egentligen, vrf ändrat dig ? :)

Svar; Hej! Jo det skulle jag. Grejen är den att jag inte riktigt vet vad jag ska gå, haha! Har sökt fordons som förstahandsval inom kommunen. Sen har jag också gjort en ansökan till energigymnasiet som är en friskola, dvs den är INTE ägd av kommunen. Därför kan man göra en ansökan dit på sidan om sitt "riktiga" val eller vad jag ska säga. Det roliga är att jag sökte energi mest som en kul grej, för att se om jag kom in liksom. Sen dom senaste veckorna har jag börjat funderar mer och mer på att faktiskt gå det. Planen är då att gå en extrakurs i el eftersom att grundkursen handlar rätt mycket om förnybar energi dvs solcellsteknik och sånt. Så har iallafall jag förstått det! Och då blir jag hellre elektriker än att jobba med vindkraft, solceller osv.

Och varför jag ångrade mig? Jadu, kan väl inte säga att jag ångrat mig helt. Ligger någonstans i mitten mellan fordons och energi. Men det som känns jobbigast med att gå fordons är att jag måste flytta andra året. Det skulle i och för sig vara ganska skönt att komma bort från den här lilla hålan jag bor i, men ändå väldigt jobbigt att behöva laga mat, städa och allt sånt själv eftersom det är inte min starka sida om man säger så :) Sen ifall att jag går fordons, måste jag gå första året på Välkommaskolan och läsa till mekaniker. Jag tycker inte riktigt om den skolan och fordonslinjen där är samma som för 40 år sedan. Energigymnasiet har funnits i 4 år (tror jag? rätta mig om jag har fel) och därför känns den mer uppdaterad och fräshare på något sätt.


Det här blev och ganska lång text och kanske lite otydligt. Men ja, hoppas du fick svar på din fråga iallafall!
Undrar du något mer utöver det jag skrev så fråga gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja