Svar på tal!


din mamma
om Jag älskar er mina sötnosar!:

lol, du skriver alltid om din träning men du tar väl inte ens 20kg i bänkpress, HAHAHAHHAH

Svar; Tänker inte ens försöka försvara mig eller liknande, för hur moget är det att kommentera under namnet "din mamma"? Tänker bara göra en sak klar:

Jag tar inte dom tyngsta vikterna på gymmet eller springer den längsta sträckan på löpbandet. Men så vadå, jag gör mitt bästa. Jag tränar efter mina mål, inte någon annans. Jag har inte tränat så länge, så kan inte heller kräva dom bästa resultaten på så kort tid. Men jag är nöjd, så vad spelar det då för roll för andra? Jag har kompisar som tar 100kg x 8 i bänkpress, men det betyder inte att jag kan det. För han och jag är helt olika, och det viktigaste.. vi har olika mål. Jag ska inte bli någon bodybuilder eller liknande utan jag tränar för att jag tycker det är kul. Likaså här i bloggen, jag skriver om det för att det är mitt intresse inte för att på något sätt skryta om hur "biff" jag är, för det är jag inte.

Jag tränar 5 dagar/veckan, och jag har fått fina resultat av det. Dels är mitt humör tusen gånger bättre, jag blir mer sällan sjuk, jag känner mig piggare, jag har fått bättre hållning, jag har fått bättre kondition, jag har fått bättre matlust och äter mycket mer (vilket i mitt fall är något bra.) och jag har byggt massvis med muskler. För några år sen gick jag i konståkning och innan det längdskidor så benen hade jag kvar lite muskler i. Dock väldigt lite men nu är dom tillbaka i sin gamla form, om inte bättre ;) Men störst skillnad har det ändå blivit vad det gäller min rygg och armar! Har som sagt fått bättre hållning, har blivit "bredare" vilket i mitt fall är något bra. Sen har jag allt mer sällan ont i ryggen. Innan hade jag ont hela tiden pga en bilolycka för 10år sen. Dock har jag ju ännu ont hela tiden, men mycket mindre ont! Och jag känner av när det gått några dagar utan träning, tex som nu under helgen då gymmet är stängt har jag ofta ont och blir stel o.s.v.

Jaja, nu fick ni lite fakta och tänker förhoppningsvis steget längre nästa gång ni tänker kommentera något!

Kommentarer
Postat av: Runa

"Tänker inte ens försöka försvara mig eller liknande", dock precis det du gjorde hehe.

2012-01-15 @ 11:29:00
Postat av: Anonym

gr0vr0nja <3

2012-01-15 @ 12:18:35
Postat av: My

Alltså, mogen kommentar där. :p Så länge man inte tävlar i styrkelyft så vad spelar det för roll hur mycket man tar då? Om man tränar för hälsan, för att må bra osv som Ronja gör så spelar det väl fan ingen roll hur tungt hon lyfter? Hon tränar ju ändå inte för att bli världens starkaste kvinna?



Och ja, jag själv tävlar i styrkelyft och jag har vunnit SM i bänkpress när jag nyss hade börjat träna, för ett och ett halv år sedan. Jag vann SM i bänkpress och jag tog bara 35 kilo på den tiden, så om Ronja "bara" tar 20 kilo så hade det ändå inte varit lite? Sen måste man ju tänka på att alla har olika förutsättningar när de börjar träna. Ronja är skitsmal och inte världens längsta heller, inte konstigt att hon inte kan lyfta hur mycket som helst, det beror på hur stor man själv är också, faktiskt. Och hur stark man var redan när man började! Hon har ju själv skrivit att hon mest har suttit framför datorn och sånt innan, då har man väl inte så mycket muskler? Och hon har ju inte tränat speciellt länge heller, det tar ju ett tag och få resultat.



Vilka pantskallar det finns alltså :p

2012-01-15 @ 15:05:19
URL: http://myhedman.blogg.se/
Postat av: Göran Ågren

Hej. En otroligt trevlig blogg vill jag säga! Min fråga är om du trivs bra med din epatraktor. älskar epatjejer! kram Göran

2012-01-15 @ 15:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja