Frågor kring flytten

Ska du flytta till luleå igen? Vad ska du gå för linje? Jag börjar i luleå till hösten och jag är redan så nervös så jag dör. Det kommer bli jobbigt i början, men jag hoppas att det blir lättare senare! Har du några förslag för första skoldagen?
 
Fick en kommentar som såg ut så här så jag tänkte fortsätta skriva om det här med flytten. Ja jag ska flytta till Luleå igen och ska gå på samma skola å linje som förra året, Estet media på nti gymnasiet. Jag trivdes riktigt bra på den skolan så ser ingen anledning till att byta och estet är den enda linjen jag kan tänka mig gå just nu.
 
Och precis som du skriver så kommer det bli jobbigt i början men det blir faktiskt bättre. Grejen med min flytt var att jag mådde kasst redan innan vilket gjorde att jag inte klarade av att vara i skolan, då lärde jag inte känna folk så bra som jag borde och det blev överdrivet mycket ensam tid. Det hela blev till en ond cirkel och jag mådde ännu sämre. 
 
Sen så åkte jag hem varje helg också och det var väl inte det allra bästa att göra i början. Istället borde jag ha stannat kvar i Luleå under helgerna och vant mig vid stället och umgåtts med folk, inte rymt därifrån haha.
 
Så dom tips jag kan ge utifrån det jag skrev är väl att var i skolan varje dag, umgås med massa nytt folk och åk inte hem varenda helg fören du känner dig hemma i Luleå. Då blir det liksom en dålig sak att åka tillbaka till Luleå. Skulle du ha fler frågor är det bara skriva till mig så ska jag försöka svara så gott jag kan. Vill du så kan vi ju umgås i Luleå, typ hjälpa och peppa varandra :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååh tack för svaret! Känns så skönt att det är någon annan gällivarebo som flyttar till luleå samtidigt :) jag fick verkligen bra svar av dig och jag tycker absolut att vi ska umgås och peppa varann :)

2013-05-10 @ 22:57:26
URL: http://annahanzzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja