Mobbning

Tror dom flesta hört om den 13 åriga tjej som tog livet av sig för några dagar sen. 13 år, det är ju ingenting? Ingen förtjänar att ta emot så mycket skit att man väljer att avsluta sitt liv oavsett om man är 13 eller 30. 
 
Hur fan tänker folk? Hur kan man leva med sig själv om man trycker ner någon så hårt och säger att dom borde ta livet av sig?
 
Jag själv har blivit mobbat till en viss del över internet. Långt ifrån lika allvarligt som detta men ändå inte okej alls. Måste bara säga det är sjukt fegt att sitta bakom en skärm och mobbas, oftast använder dom ju inte sitt riktiga namn heller. Jag har också fått höra att jag borde ta livet av mig. Men jag valde att ignorera det för att någonstans visste jag att det dom sa är fel. Jag ska växa upp och bli något större än dom här idioterna. Som tur är har det fått ett slut nu. 
 
Jag känner folk som har mobbats/blivit mobbade, det sker överallt hela tiden. Ändå måste det hända något sånt här hemskt innan det faktiskt uppmärksammas på riktigt. Det är riktigt dåligt. Tror alla fått ta skit nångång, är det inte vilken musik ni lyssnar på så är det hur ni klär er. För i helvete låt alla bara vara som dom är. Ser inte varför någon skulle ha det behovet att trycka ner någon annan, det gör ju inte dig som mobbas bättre. Nej stoppa mobbningen! Nu har ni sett vad som kan hända.
  
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16398590.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja