Dagen kunde inte ha börjat bättre!

Vaknade vid 12 tiden och hittade två brev liggandes på köksbordet, ett från antagningskansliet fyrkanten (Luleå, Boden, Älvsbyn och Piteå) och ett från NTI-gymnasiet som är en friskola. Var riktigt nervös när jag öppnade breven, men vilken lättnad när jag läste att jag kommit in på estetiska programmet! Nu gäller det bara att hitta en lägenhet också, det är ju faktiskt inte alls länge kvar tills jag flyttar. Skolan börjar 20 augusti och tro det eller ej, men jag är faktiskt riktigt taggad inför att börja skolan. Ser väldigt mycket fram emot att lära känna nytt folk! :) Det enda jag egentligen oroar mig för är att tappa bort mig, både på skolan och i staden, haha! Men det ska nog gå bra, det finna några stycken i Luleå som jag känner litegrann iallafall så i värsta fall får jag väl ringa dom och fråga vars jag ska.
 
Nu ska jag iallafall ta och hoppa i duschen och fixa mig lite snabbt och sen ska jag ut i solen idag igen. Fick faktiskt ganska mycket färg igår, love it! Avslutade gårdagen på bästa möjliga sätt, tog epan och for å lekte efter några småvägar uppe på hermelin området, haha underbart! Körde på 4an växel för första gången (högsta jag har), har bara kört på 3an förut, och fick upp den i 80 km/h efter en grusväg. Varför den inte går fortare är för att det sitter på en gasspärr så den går inte att trycka helt i botten, detta är för att den inte ska gå på för höga varv ifall polisen kommer. Men det var iallafall helt galet kul, längtar verkligen tills jag får vanligt körkort. Nu när jag fyllt år så måste jag och mamma boka in en tid för en 3 timmars kurs och sen får jag åka ut på vägarna och övningsköra, wiie! Mamma verkar dock vara helt livrädd inför att åka med mig, hon säger jag kör som en biltjuv, pfft vars kom det ifrån liksom?! Jag kör alltid lugnt ;) Haha!
 
 
Bytte kläder igår på kvällen innan jag for ut, t-shirten jag hade på mig är ny. Jo, mitt rum är kaos jag vet. Nu ska jag börja fota allt jag köpte i Piteå och Luleå och det jag fick när jag fyllde år, kommer nog ta ett tag för det är rätt mycket hehe. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja