Om mig

Jag som äger och driver den här bloggen heter då Ronja Rosenberg. Jag är en snart 16 årig tjej med höga ambitioner och drivkraft. Min allra högsta dröm har länge varit att bli webbdesigner och allt det innebär. Jag har hållt på med photoshop sedan många år tillbaka och hela detta intresse började på en sida som heter stallet.se när jag var runt 8 år gammal. Då använde jag mig till en början av redigeringsprogrammet photofiltre som är ett gratisprogram som går att ladda ner helt fritt. Jag utvecklades en hel del och bestämmde mig något år senare för att skaffa photoshop cs3. Sen dess har jag gått över till photoshop cs5 och håller nu på lära mig cs6. Mitt intresse och kunskap för photoshop har bara fortsätt växa och jag lär mig nya saker nästan dagligen.
 
Jag har nu även sökt en mediainriktad linje i Luleå på nti gymnasiet, där kan man bli filmproducent, fotograf, webbdesigner osv. Så till hösten är det bestämt, då flyttar jag ensam 25 mil ner i Sverige för att komma en bra bit på vägen till min dröm. Detta är något jag verkligen ser fram emot då jag är väldigt less på den lilla staden jag bor i just nu och även för att det som sagt är något jag älskar att hålla på med. Nere i Luleå hoppas jag på 3 riktigt lärorika år som hjälper mig att nå mina mål. Den här bloggen är även den en stor hjälp på vägen eftersom jag gör alla bloggdesigner och allt innehåll till inläggen själv vilket hjälper mig att utvecklas ytterligare. Men bloggen handlar inte bara om webbdesign, den används som en dagbok som jag sedan kan titta tillbaka på när jag blivit lite äldre och då minnas vad jag gjorde vid olika tidpunkter i livet.
 
Jag som person är väldigt glad, jag har lätt för att lära mig saker och jag är galet envis, haha! Har jag bestämt mig för en sak så blir det så, på ett eller annat sätt. Därför tror jag inte skolan nere i Luleå blir något problem, bara jag ger allt. Jag kör på min egna stil, både vad det gäller utséende och åsikter, och bryr mig allt för lite om vad andra tycker. När jag inte jobbar med webbdesign spelar jag World of Warcraft, Modern Warfare 3, kör runt i min älskade epa traktor eller målar. Jag har även köpt mig en longboard nyligt så det är något jag ska göra i sommar, lära mig åka! Det ser så himla kul ut! :) Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag mer ska skriva nu så är det något mer ni vill veta om mig eller bloggen är det bara att lägga in en kommentar så svarar jag på det så fort jag kan!
 
Keep on rockin' / Ronja :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja