Stockholm brinner

Tror dom flesta har hört om vad som händer i Stockholms förorter just nu, om inte så googla det.
 
Måste bara börja med att säga att jag förstår dom fullt ut, jag förstår varför dom gör det. Sen är det kanske inte rätt sätt som dom agerar på men det är en helt annan sak. Man kan inte lägga hela skulden på folket i förorten när det inte är där problemet sitter. Så istället för att döma folket rakt av försök att förstå. Se det från andra vinklar är det som skrivs i media. Ken Ring har skrivit en artikel i DN om detta. Jag har tagit ut några citat och ni hittar en länk till hela artikeln där under. Läs och ta in!

"Men i dessa förorter har jag och många andra också levt som om vi levde i en polisstat. Det är en dold verklighet som jag och andra svenska hiphopartister försökt beskriva i flera år. Jag har blivit misshandlad och kallad ”neger” och själv hållit i stenarna som kastas. Folk måste inse att vi också existerar. Jag valde att föra kampen vidare med min penna. Men dessa ungdomar ser inget annat sätt att göra det på än med stenar. Det är fan dags för makthavarna att reagera och låta oss vara en del av Stockholm och Sverige på riktigt. Det är tragiskt att inte förrän nu så skrivs det om vår situation i betongen."
 

"I dag är hiphop och vår kultur en del av allt i Sverige. Det startade med några grabbar och en dröm. I dag är den uppfylld, mycket för att de en gång i tiden gav oss en chans genom att öppna en musikstudio med statliga medel för många år sedan. Dagens politiker borde ta lärdom från sina föregångare.

Vi lever i en förändrad värld och ett hårdare klimat. Sluta trycka ut oss, välkomna oss med öppna armar. Först då kanske frustrationen lägger sig."

- Ken Ring

 

Hela artikeln finns HÄR: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/ken-ring-en-grans-har-byggts-vid-tullarna-runt-stockholm

ken-ring-marko-holmgren-01-L

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja