Dag 01- Presentation av mig själv

Mitt namn är då Ronja Rosenberg vilket jag antar att de flesta som läser min blogg har förstått, haha! Jag är 15 år och går alltså sista året på grundskolan. Jag går på Malmens Friskola och där har jag gått sedan 6an, alltså år 2008. Jag bor i en håla mitt ute i skogen kallad Malmberget, ligger drygt 0,5 mil ifrån gällivare så det är ju same shit but different names! Jag är dock född i Piteå och har därefter flyttat runt lite hit och dit, bl.a till Luleå och Boden ett antal gånger. Jag bor tillsammans med min mamma och mina två små bröder Robin och Svante, har även en lillasyster vid namn Amanda som jag aldrig har träffat. Har heller ingen kontakt med min pappa, eller ja.. vi har skickat några sms sedan i somras då vi träffades för första gången någonsin, men det kan jag inte kalla att ha kontakt med. Ganska ovärt att ens nämna faktiskt..

Aja, ska snart göra mitt gymnasieval och mina planer är att gå Fordons med inriktning på lackering och karosseri. Tycker det verkar vara ett sjukt fränt jobb så jag är hur taggad som helst! :) Planerna är att flytta till Östersund till sommaren, kommer bli riktigt kul men är samtidigt lite smått nervös.. haha för måste ju liksom städa, laga mat, handla, tvätta och göra allt sånt där själv då! Dessutom känner jag ingen alls i Östersund och har varit där en gång tidigare så kommer ju tappa bort mig hela tiden!! :( Men men, it´s totally worth it!

Annars är jag en ganska blyg tjej, vilket man kanske inte kan tro om man inte träffat mig.. fast vad vet jag? ;) Vore riktigt kul att få reda på vad ni läsare tycker om mig och hur ni ser mig, så lämna gärna en kommentar eller något! Jag är även ganska känslosam, har lätt till både gråt och skratt och det är väl delvis något bra iallafall. Jag tänker alldeles för mycket på allt som händer och sker och jag skulle vilja kalla mig själv "djup" haha låter väldigt fult men jag skriver ner och målar mina känslor istället för att skrika eller bli förbannad. Och är det något jag hatar så är det att förlora eller att inte klara av något. Sen hatar jag också negativa eller fördomsfulla jävlar. Finns några som inte tror jag kommer klara av att gå fordons för jag är ju tjej. Jaha so what? Varför skulle inte en tjej kunna skruva liksom?! Näe jag ska bevisa att dom har såå fel ;) Jag är väldigt intresserad av bilar och sådant men ändå kan jag ingenting om dom? haha sjukt egentligen men det ska det bli ändring på när jag får min traktor, det är ett som är säkert!

Mitt stora intresse förrutom bilar är webbdesign
, dvs allting mellan photoshop till html och css koder! Jag ändrar därför ofta utséende på bloggen, dels för att jag blir less på saker väldigt snabbt och dels för att jag tycker det är grymt kul med variation och hela processen från att göra designen till att fixa med koder och pussla ihop allting! Sen brukar jag fixa folks bloggar lite då och då också. Dock inte så jätte ofta nå mer, utan bara när jag har tid, lust och inspirationen som krävs! :)
Nu vet jag tyvärr inget mer att skriva om, men undrar ni något så är det ju bara att ni frågar så får ni svar! :)

Kommentarer
Postat av: moa

hej! Hur laddar man ner Sims 3? är det gratis? :) tänkte göra det, men vet inte hur?

2011-11-15 @ 18:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja