Html-tips: Kopieringsskyddad blogg

Eftersom att jag ett flertal gånger upplevt att folk kopierar mina bilder så har jag nu bestämt mig för att skaffa ett kopieringsskydd på bloggen. Jag vill börja med att säga att det inte finns några som helst sätt att göra det helt säkert på, men detta försvårar kopieringen såvida man inte är datakunnig. Men vad jag har märkt så är den vanligaste anledningen att folk kopierar att dom inte kan göra själva, alltså dom som kopierar är inte speciellt datakunniga.
 
1. Gå in i kodmallen och leta rätt på kodraden:
<body>
 
2. Efter body lägger ni till följande:
oncontextmenu="return false"
 
Alltså ska det se ut så här om ni gjort rätt: 
<body oncontextmenu="return false">
 
3. Klistra sedan in kodraden i alla kodmallarna (startsida, inlägg, arkiv och kategorier) så att kopieringsskyddet finns överallt på bloggen.
 
4. Klart! Ett väldigt lätt sätt att göra bloggen lite tryggare!
Ps. Är det något speciellt ni vill ha tips på vad det gäller html och css koder så är det bara att lämna en kommentar så fixar jag en guide eller hjälper er med problemet.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hejsan! Jag skulle gärna vilja göra ett Bloglovin' byte dig! :)
Följer dig nu och jag blev nummer 61 ;)
Om du inte vill så tar jag bort dig!
Kram!

2012-06-23 @ 18:52:45
URL: http://idahlissie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Jag som driver bloggen heter då Ronja Viktoria Rosenberg och är 17 år ung. Mitt största intresse är tvspel och datorspel, främst League of Legends. Men också hiphop, webbdesign, teckning och tatuering. Jag har hoppat av skolan och jobbar för tillfället extra i en matbutik undertiden jag försöker klura ut vad jag vill göra med mitt liv. I bloggen kommer ni få ta del av min vardag, få dom senaste låtarna inom svensk hiphop och förhoppningsvis bli inspirerade inom streetwear.

xoxo Ronja